inprimatu
Historia do rock and roll
Izenburua:
Historia do rock and roll
Sinadura:
Anton Reixa
Urkizaren iruzkina:
(Eusk.: Joanes Urkijo)
Egilea(k):
Urkixo, Joanes
Reixa, Anton

Argitalpena:
Ttu-ttuá.
Urtea:
1985
Argitalpenaren urtea:
Alea:
0,5/0,6.zk.
Orrialdea:
50-55

Historia do rock and roll

 

Anton Reixa

 

euskaratzailea: Joanes Urkijo

 

         A.R. Reixa (Anton Reixa) ez da bakar-bakarrik OS RESENTIDOS Vigoko

 talde rockeroaren kantari eta kanta egilea. Ez da bakar-bakarrik, ez, tipo

 bitxia, xelebrea, euskal eran txapela buruan daramana. Anton Reixarentzat,

 musika ez da bere martxa eta ezinegonaren adierazpenetako bat baizik:

 musikarekin batera berba dator, eta berbaren bidez oso erraza da literaturaren

 zulo hondogabean erortzea. Poeta suertatu zaigu Reixa han, eta antza denez ez

 edozelangoa: 1984 urtean Santiagoko Unibertsitateak emandako "Galicia" saria

 jaso zuen, eta doi-doi aurtengo Urrian argitaratzea izan du, guk garaiz

 eskuratu eta geurean aurkez dezagun. Lehenengo irakurketa batean, izen asko

 dakarzkigu burura Reixaren poesiak: Burroughs, Frantziako surrealistak... eta

 pixkat ere liburuak berak azalean adierazten diguna: HISTORIA DO ROCK AND ROLL

 alegia.

 

Cemiterio de coches

—epopeia—

 

 atzo tania nire alabatxo batek

 amets egin zuen ni

 hulk harrigarria nintzela

 esate baterako

 nik ez nuen amets egin artista

 trajebainudun baten semea nintzenik

 edipo beste edozein legezko errege da

 edipo beste edozein legezko errege da

 edipo beste edozein legezko errege da

 edipo beste edozein legezko errege da

 edipo beste edozein legezko errege da

 edipo beste edozein legezko errege da

 edipo beste edozein legezko errege da

 edipo beste edozein legezko errege da

 

 onte tania unha miña filla

 soñou que eu era

 o incrible hulk

 poñamos por caso

 eu non soñei que

 fose fillo dunha artista en bañador

 edipo é un rei coma outro calquera

 edipo é un rei coma outro calquera

 edipo é un rei coma outro calquera

 edipo é un rei coma outro calquera

 edipo é un rei coma outro calquera

 edipo é un rei coma outro calquera

 edipo é un rei coma outro calquera

 edipo é un rei coma outro calquera

 

 ihaiek beltzak pic-nic egiten esan zutenean beste gu haiek beltzen merienda

 diogu filme pornografikotarako gaiak iturgina etxe-arazo bat konpontzen

 ezkaratzean etxekoandrea azaltzen filmeak mutu izan behar du soil-soilik hots

 banda bat lantzean behineko hasperenez filmeari usainak erantsi behar zaizkio

 etxekoandreak azaldu dio iturginari ordaintzeko sosik ez duela gomespumazko

 txabusina askatu eta gorputza entregatu dio iturginari lanaren ordain moduan

 filmeak iturginaren lanetan eta ezkaratzeko eskena aurrean gelditu behar du

 sexu txaka-txakaren eskenak gutxienera murriztuko dira pornografia hots bandan

 datza batez ere iturgintza lanen eskenetan zehar hots bandak txaka-txakari

 dagozkion doinuak eskainiko baita ezkaratzeko eskenan ere berriro eragon

 filmeari usainak erantsi behar zaizkiola sexu txaka-txakaren eskena llaburrean

 zehar hots bandak iturginaren biraoak gertaraziko ditu etxe-konponketa egin

 bitartean eta ezkaratzeko elkarrizketa ere guztiau sexu txaka-txakaren hogeita

 hamar segunduak laguntzeko giro usainak une batean edo bestean etxekoandrea

 sukaldean prestatzen ari den janarekin kointziditu behar du makailau patatekin

 ikuslegoari orri bat emango zaio etxekoandreak erabiltzen duen barrujantzia

 azaltzen merkatal erreferentzia guztiekin zaipekoaren nailongintza prozesua

 txabusinaren gomespuma errekorra delako oharra eta azterketa bat hipermerkatuek

 gaurko bizimoduan duren eragin soziologikoaz pornografiaren helburua berotzea

 da eta ez besterik.

 

 onde eles din negros facendo pic nic eles nosoutros dicimos merienda de negros

 argumentos para películas pornográficas o fontaneiro resolve un problema

 doméstico no recibidor a ama de casa explica a película debe ser muda só unha

 banda sonora con salaios de cando en vez a película debe ter cheiros

 incorporados a ama de casa explica que non ten cartos para pagar ó fontaneiro

 desabotoa a bata de goma escuma e entrégase ó fontaneiro en pago dos seus

 servicios a película debe deterse no traballo que realiza o fontaneiro e nos

 prolegómenos da escena do recibidor as escenas do tiqui taque sexual deben ser

 reducidas ó mínimo a pornografía reside mais ca nada na banda sonora durante as

 escenas dos traballos de fontanería a banda sonora reproduce sons propios do

 tiqui taque sexual igual durante a secuencia dos prolegómenos do recibidor

 cómpre insistir en que a película debe levar cheiros incorporaos durante a

 brevísima secuencia do tiqui taque sexual a banda sonora debe reproduci-las

 palabras malsoantes do fontaneiro mentres realiza a reparación doméstica e o

 diálogo do recibidor todo isto mentres dura escena do tiqui taque sexual que

 son trinta segundos o cheiro ambiental debe coincidir nalgún momento coa visión

 do xantar que na cociña prepara a ama de casa bacallau con patacas ó

 espectadores entregaráselles un folleto onde se describe a roupa interior que

 usa a ama de casa coas súas referencias comercias o proceso de fabricación do

 nailon da combinación o recordatorio de que a goma escuma da bata é inflamable

 e unha análise da incidencia sociolóxica dos hipermercados na vida moderna a

 función da ponografía é a excitación e non outra cosa.

 

 murraik baditu bere akatsak

 baita bere birtuteak ere

 postsahnenta-postoparizko

 chucrutte zarata hura

 karamielu paperezkoa

 beti urratzen urratzen

 berba solteak

 feiraco satsuma gudari

 liraina hilko naiz itsaso handian

 benetako bizitzaren paradoxak

 urkatuak zakila xut hiltzen dira

 baina ez zakila xut duten guztiak

 hiltzen dira urkaturik

 

 beti bazter berean

 ibili edo edari alkoholikoak

 edan betiere

 ordu bereak eta nola

 nahasi udazkena itzalarekin

 eta udaberria txoriekin

 ez al duzu ulertzen

 guraso-hiltzailea bultzatzen duen

 psikopatia beti pijamaz

 lo egitea dela eta

 zure portaera zenbat eta emeago

 hainbat eta txundituago

 utziko duzu bortxatzailea?

 

 izan daitezke mementuak bizimodu

 kolektiboan zeinetan betebeharra

 foxtrot baten geldotasunak

 dromedarioen astuntasunak

 hodei pasakorrek ilunduta agertzen den

 baina

 balio morala zuzenbidearen zentzua

 arau-zaletasunaren

 indar iraunkorra denaren gainetik

 ezarriko dira

 andreak haurrak agureak lehenengo

 

 murrai ten os seus defectos

 e as súas virtudes

 distintas equipaxes de

 postventa-postregalo

 aquel ruido chucrutte

 de papel de caramelo

 sempre rachando rachando

 palabras soltas

 feiraco satsuma gudari

 morrerei fermosa no mar maior

 paradoxas da vida real

 os aforcados morren empalmados

 pero non tódolos empalmados

 morren aforcados

 

 camiñar sempre pola mesma

 beira ou inxerir bebidas

 alcohólicas sempre ás

 mesmas horas e coma

 confundi-lo outono coa sombra

 e a primavera cos paxaros

 ¿non comprendes que a

 psicopatía que induce ós

 parricidas é a de durmir

 sempre con pixama e que

 canto máis amable sexa o teu

 comportamento máis

 desconcertarás ó violador?

 

 pode haber momentos na vida colectiva nos que o deber

 apareza oscurecido polas nubes que pasan

               pola lentitude dun foxtrot

               pola canseira dos dromedarios

 pero

 o valor moral o senso da xusticia a forza permanente

 da disciplina hanse inpoñer por riba de todo

 primeiro as mulleres os nenos os anciáns

 

 


inprimatu