Munduko berriak
Paul Meabe
AdriannaCapetullo italiar aktrisak, bere amorante berriagatik galdegin
ziotenean, berehala, bere jatorriari dagokion eraz, egin zuen haren erretratu
robota:
Begiluzea, potrohaundi bat edo Italia mian esaten ohi dugun lez
mascalzone haundi bat, so egitea duena ofiziotzat, edozein gertakizunen aurrean
espio baten jela gordetzen duena, berarekiko pekatu garbitzailea. Eta ez pentsa
langa ostean egoten denik, zezenaren adarretan dabilena da, baina txarto
sendatutako zaurizko kapotea. Ezertan ez du parterik (eta ez naiz kontraesanean
ari), zero bat ezkerretara baino gutxio (ez neretzat halajaina) Eta ostera bere
interesen onean (zera baino zeragoa interesen hau) gauza guztiez aprobetxatzen
dena. Baina, ai ene kazetari kumeok!! zimaur gaineko onto umilok!! zero hortara
iristeko hainbat gauza abandonatu beharra dago, identitatea (frakasotan galdua
eta era berean frakasoz osatua), adjetiboak, gaineko larrua, laneko karta eta
errostoranekoa ere (nik hortako lain badut, baina hau ez da kontu) Bera eta
gizakomeriaren artean beharrezko distantzia ezarri ahal izateko, dena, den dena
izan da premiazko. Lantzean behin komeri nagusiago baten baitan ez ote
dagoenaren dudak (ia egiak) atakatzen du, noiz nere lapikora sartu, irakin eta
desegingura izaten baitu. Baitere, noizean behin, distira batek argi dagio,
arratseko orene batetan jainkoei darien antzekoa, orduan historia guztia
eztarrian marapilatzen zaio eta oxal dagoen polizi bailitza hirian barrena nora
ezak eramaten ohi du. Bere emaitzak, liburu forma hartuta, herrialde,
errepublika edo hemen esatea ohi den bezala, partitzen dira eta partitu bezain
laster lurperatzen. Nonork bateonbat etxera eramaten duen sospetxarik badu;
kritikoen ahotik erantzuna aditu nahi luke, baina segituan dio inork ez dakiela
kritikoa noren izenean mintzo den, noren ordainez. Iglu batetara sartzeak
ematen dio eta izotz atalez gure ametsetako palazioaren diseinoa egiten dit,
zeina urrengo mementuan, ametsen epeltasunez, urtu egiten baita. Arren eskatzen
dit Fellinirekin egin dezadala filma bat, behin Erroma ezagutu zuen eta, nik
zera arraposten diodalarik, Carlo, Carlo, zer gehio eska dezakegu munduak
ignora gaitezen baino.